fredag 19 juni 2009

*Rejäl utandning*

Sitter i soffan på Munkholmen och firar en fantastiskt otraditionell midsommar. I och för sig åt vi lunch hos moster Bella förut men att sitta framför tv:n, kolla på Tom Welling i Smallville och äta chips en midsommarafton är något aldrig tidigare skådat. Så länge jag kan minnas (förlåt att jag låter som 78 och inte 16) har det varit full rulle här ute på ön med både inbjudna och självinbjudna gäster. Flest av det senare slaget. Men i år var det stopp på belägg, inga onyktra tipsrundor, springande med potatis och skrikande barn igen. Nej, det räcker med att lyssna på grannarna. Fan, midsommar är ju egentligen löjligt. Om man tänker efter alltså.
Jag fick förresten skjuts ut, Zebbe kom och hämtade mig med motorbåten så jag var väl en sisådär en kvart före mamma och Johan ut. Han skulle kanske komma förbi imorgon så vi får väl se till att ha gjort i ordning segelbåten till dess så att pojken får ha lite roligt. Eller så sätter vi honom i arbete och säger åt honom att han får fixa skiten.

Inga kommentarer: