onsdag 3 juni 2009

3 to go

Hade betygssnack på NO:n i dag. Kemin, fysiken och tekniken bidde 20-poängare alla tre men så var det ju det här med biologin. I går var det som bekant den sista avslutande uppgiften och såklart blev det VG. Ännu en gång lyckades jag snurra i väg och halka in lite mer på SO:n än jag skulle och då blir det inte bättre än så. Som tur är har vi en extremt flexibel lärare så trots att betygen sätts imorgon får jag göra MVG-uppgifterna från nationella i biologi på fredag. Han sa att han sätter VG nu och går in och ändrar om det behövs. Blev lite chockad när han första gången sa att det blir ett VG och fick se att man inte ska ta ut saker i förskott. Om man inte är helt säker vill säga. Blir det 20 poäng där också borde jag vara 100%:ig (haha vad fult) teoretiskt. Kan inte tänka mig att Lena inte höjer mig i geografi. Sedan är det bilden kvar att höja och fotoprojektet ska redovisas imorgon. Wish me luck! Läraren har i alla fall låtit väldigt optimistik.
Och kommer ni ihåg vad som händer imorgon eftermiddag då? Intersport! Påminn mig gärna...

Inga kommentarer: