måndag 13 april 2009

Annandag påsk

Varför i hela friden är de olika annandagarna röda? Please tell me. Det kanske var så att de som kom på det här med helgdagar vill göra något roligt och gjorde en Annan dag till röd. Nej då, inte alls långsökt.
Morgonen har i största allmänhet handlat om pengar, packning och London. För vet ni vad? Vi åker om exakt två veckor! Jippiekajejmaddafakka, jabadabadoo, jippietihoo, yay (and so on...)! Jag har dessvärre ett litet problem med packningsbiten. I och med att vi flyger med Ryan Air för att komma så billigt undan som möjligt så får man bara ha med sig 10 kilo pakning i en väska med måtten 20x45x55 cm (eller något sådant, stort är det inte i alla fall). När vi åkte till Tüschkland i höstas hade alla med sig en väska som handbagage och så gick man ihop tre och tre i en stor väska som checkades in. Den här idén var toppen och alla fick plats med sina saker. Nu är problemet att vi inte ska checka in några stora väskor med hjälp av pengarna från klasskassan utan vill man ha en stor väska få man betala 500 spänn ur egen ficka. Det skulle jag i och för sig kunna göra men 500 kan man använda till roligare saker. Funderar därför på att kolla med Marika och någon mer om vi ska packa ner en liten bag i väskan och checka in den som vanligt bagage på hemvägen. Då behöver man inte oroa sig för att det man handlat stannar i någon soptunna på Stanstead på grund av övervikt. Är man tre stycken blir det dessutom bara 166 kronor. Fråga mig inte hur många pund det är.

2 kommentarer:

Marika sa...

Du tror alltså att jag kommer köpa mer än vad jag får plats med? :P

Fanny sa...

Ja :)