tisdag 14 april 2009

First day at school

Fråga mig inte varför jag sitter vid köksbordet och skriver. Kanske för att sängen redan blivit ockuperad av diverse kläder och annat smått och gott? Och ta bort det vågar jag inte, har ingen lust att ha en irriterad Mamma Mu efter mig imorgon som får tjata till förbannelse för att jag ska plocka upp allt från golvet. För det är ju där det hamnar när kvällen blir sen och det börjar något bra på tv. Vem hinner vänta då? Inte jag inte. Vart jag vill komma med det här? Nada idea.
Mañana är det dags för nationella i matte- muntliga delen och tror ni inte att lärarfan delar in oss grupper lite baserat på hur duktig man är (detta gäller inte alla). Vilka hamna jag med då? Jo, Marika, Ramin och Zebbe. Fuck no! Det är inte det att jag är dum i huvudet men sitter man med i alla fall två av de mest logiska människorna på denna jord ser man utan omsvep totalt efterbliven ut. Det fina i kråksången är att vi missar musiken (och att Zebbe flyttades till en annan grupp haha) och eftersom att det är våran NO-lärare som håller i NP så missar vi NO:n efter. Alltså får jag gå hem efter det. Visst, jag älskar skolan men onsdagar är ganska sega. Förmodligen för att man inte har någon idrott att se fram emot (sjävklart missade jag boxningen i dag pga förkylningen men på torsdag har Jennifer lektion och då jävlar!).
Ikväll är det LOST!

Inga kommentarer: