torsdag 16 april 2009

Hektiskt värre

Dagen har varit allt annat än lugn. Det började med att jag fick fixa det sista inför kvällens föräldrarmöte, det sista innan London. Efter det var det svenska och språkhistoriaproven skulle delas ut. Guess what? I didn´t fail! Alla rätt för en gångs skull (och jag var den enda) och inga små äckliga slarvfel. På idrotten var det bland annat blindfotboll. Såg skitroligt ut när folk fick bollar i huvudet och sprang in i varandra. Lunch och sedan prov på samhällsekonomikapitlet- 25 frågor och inte hade jag pluggat. På något sätt lyckades jag svara på allt även om jag nu vet att två av frågorna är helt körda när det kommer till poäng. När provet var färdigt gick jag och Mathias snabbt upp till bilden och frågade om vi kunde gå ut och fota och sedan gå hem. Visst, gör det fick vi som svar. Hem till mig en snabbis och sedan upp på berget ovanför Ekvallen. Självklart står hela 8i och stirrar på oss. Vi vinkade tillbaka, trevliga som vi är. Bilderna togs och då var det bara att gå hem till mig igen och hämta sakerna för att sedan gå hem till Mathias och kolla igenom bilderna. Sedan snabbt förbi hos farmor som bakat sockerkaka till försäljningen vid ämneskvällen i skolan. Upp till skolan och lämna grejerna och efter det springa hem och äta. Efter middagen upp till skolan igen för samtal med Olle, Lena och Stefan. Det blev senare några fler för att fördriva tiden. Allt ser förövrigt toppen ut. Teknik och kemi MVG och fortsätter jag så som jag gjort på NO:n har jag MVG i fysik och biologi också. Hos Lena frågade jag om förslaget att fokusera mitt arbete de sista veckorna på oljeindustrins utveckling efter 1945 för att höja VG:t i geografi. Alldeles utmärkt idé sa hon men att det förmodligen inte behövs. Det tolkar jag ganska bra. Stefan sa att om jag utmanar mig själv i läsningen lite mer och skriver en bra bokanalys så ska svenskan också gå vägen. Jag hade ju faktiskt gjort "ett klockrent" svenskaprov. När samtalen var klara startade mötet i klassrummet och vi fick nog svar på allt vi ville. Folk har nu tagit på sig att boka alla aktiviteter i London i förväg och vi la fram schemat vi klippt ihop.
Nu blev det mycket, god natt!

Inga kommentarer: