onsdag 22 april 2009

Världens lataste lärare

Det är min NO-lärare det. Han började "känna av" halsen i går och sjukskrev sig i dag på grund av det. Han berättade även sina planer för den 4 maj, hans födelsedag. Sa att en sjukskrivning då var den absolut bästa födelsedagspresenten han kan ge sig själv. Jag frågade om han skojade men nej, fullt seriös. Ursäkta språket men jag är tom i huvudet.
I alla fall, eftersom att Olle inte är här så sitter vi i datasalen och skriver på våra energiarbeten. Bah, boring! Tur att internet är fullt av skojigheter för jag får inte gå förrän om 40 minuter.

Just det! Jag upptäckte imorse att jag hade glömt mina inneskor i Hemmestahallen. Great! Och vet ni vad som är ännu mer great? Jo, att mina inläggssulor ligger där i. Sms:ar Sara och Mich och kollar om dem sett och tagit med skorna men nej, tyvärr. Panik och ännu mer panik! Tänk om skorna är borta! Jag och Muminmamman svängde på väg till skolan förbi hallen och jodå, där i cafeterian stod dem ju- på lådan för kvarglömda grejer. Haha tänka sig att jag glömde något. Självklart var det låst och trevlige vaktis som brukar bjuda mig på kaffe syntes inte till. Det blev alltså till att sms:a Jennie, Ebba och Tea och kolla om dem möjligtvis kunde ta med skorna hem. Bra att folk går i olika skolor, jag menar om man mot förmodan skulle glömma skorna. Tyvärr var Jennie fortfarande sjuk och Ebba och Tea verkar vara sega när det gäller att svara. Kanske beror det på att min telefon dog? Om jag inte fått något svar har Fredrik lovat att ta med skorna ikväll, skulle tydligen på någon ledarutbildning i hallen.
Phew, thank God I still have friends...

Inga kommentarer: