fredag 3 april 2009

Örebro here we come!

Sitter i bilen på väg till Örebro och säsongens sista cup. Jag kanske inte har berättat att vi skulle åka? Nej det har jag minsann inte gjort... I alla fall är vi på väg nu. Frida, Fian och Bella sitter i baksätet och skrattar åt Fridas missbildade lilltå.
En fin sak med Örebro är att vi kan gnälla hur mycket vi vill. Gnällbältet me like. I och för sig har jag inte haft ont i smalbenen på en vecka men det kommer nog tillbaka...
Första matchen spelas, kan ni gissa när? Kvart över elva. Yay! Men det är hundra gånger bättre än tidiga morgonmatcher som vi på något sätt alltid lyckas förlora.
Vi ska alltså på innenbandycup, vill ni veta vad jag har med mig? 4 t-shirts, 2 tjocktröjor, 2 par mjukisbyxor, 2 par jeans och fan och hans moster. Behöver man så mycket för tre dagar? Kanske inte. Däremot har jag inte med mig 7 par skor den här gången. Mamma fick krupp på mig i Mora för två år sedan när hon fick se min lilla skosamling i hallen. Förstår inte varför. Jag tyckte i alla fall att det räckte med tre par den här gången, mina älskade badtofflor är hos pappa så dem blev det inget av. Sneakers, inneskor och joggingdojor. That´s it. Jag har också med mig 4 olika laddnigsanordningar- till mobil, iPod, kamera och dator. Jag som hatar sladdar.

Inga kommentarer: