lördag 25 april 2009

Det är lite läskigt

Men jag tror att jag kommer sluta som världens jävla hemmafru (tro det eller ej). Dagen började med att jag, medan de andra sov, gick ut till växthuset för att tvätta alla fönster. Alltså hela alltet. Det fortsatte med att jag, medan Sara och Bella åkte till Djurö och handlade lunch, tvättade vidare på växthuset, nu i sällskap av Mich och Zeltan. Ett tips, tvätta aldrig ett växthus om solen ligger på. Uh uh, dum idé. Varmt så in i helskotta. Det slutade med att jag stod i bara BH:n med en genomblöt handduk på ryggen. Ja, och så byxor förstås. Hmm...undrar vad grannarna tänkte?
När brudarna blivit hämtade körde jag de sista fönsterna och gick därefter in och städade. Allt ifrån lunchen hade vi lämnat framme, jag sa att jag tar det senare. Jaha, bara att diska upp allt då maskindiskmedlet var slut. Gissar att det tog en timme.
Och tillsist har jag str(u/y)kit bland annat pappas alla hundraåttioelva t-shirts. Eller, i alla fall några av dem.
Funderar på att gå och dricka ett glas juice som belöning.

Inga kommentarer: