fredag 17 april 2009

Fredag

Jag gillar att Olle sitter och har muntliga nationella prov den här veckan. Det betyder nämligen att jag kan blogga nu och göra mitt energiarbete hemma. I och för sig så hade han säkert godkänt det ändå, bara arbetet blir klart. Och det kommer det bli, I promise. Fick nyss veta att vi har idrott här uppe istället för på Ekvallen idag, crap. Det var tydligen "onödigt att gå ner dit för att ha fys". Jag undrar; har vi inte gjort det varje fredag hela 9:an? Nu kan man dessutom inte vara kvar efter lektionen och spela fotboll eller prata strunt med läraren, en mycket rolig sysselsättning som vi brukar ägna oss åt.
Efter skolan skall jag, Marika, Adde och Zebbe (tror jag?) bort till Coopen och sälja bullar och bröd. De sista pengarna till klasskassan skall samlas in. Det här hade vi egentligen sluppit om inte klassen varit så jävla tjurig och envis om att vi absolut inte skulle sälja fröer. Nej istället för att få in 15 000 tämligen enkelt skall alla baka livet av sig i flera veckor och sälja hit och sälja dit. Det roliga är att sedan när några måste anmäla sig till att stå och sälja så kan inte de här personerna. Nej, då är andra saker viktigare.

Inga kommentarer: