onsdag 15 april 2009

Nationella

Ja, det var ju dags för det i dag och som sagt hamnade jag med Marika och Ramin. Vad jag tyckte om det kan ni läsa i förra inlägget. Vid tolv började musiken men eftersom vi skulle vara hos Olle tjugo över kändes det lite väl ambitiöst att gå dit- om man inte heter Ramin och älskar musik vill säga. Jag och Marika satte oss därför på en bänk och tittade in när halva 9a hade idrott. Den andra halvan satt antingen på sidan av oombytta eller var någon annanstans. Det där är mig en rolig klass, det skulle inte förvåna mig om 60% inte kan läsa. Tiden gick och vi släpade oss bort till klassrummet där provet gjordes. Marika försökte samtidigt lugna ner mig och sa att:
- Joo men tänk dig en grupp där det är två som är riktigt duktiga och en som är skitdålig... och nu pratar jag inte om oss!!!
- Haha visst hörru! Du måste liksom försäkra mig om att jag inte är skitdålig.

Efter en halvtimme var vi klara. Full pott på allt för alla tre (hmm...) och tre av fyra MVG-kvaliteter uppfyllda. Den fjärde visste han att vi kunde men att vi kanske inte hade visat det så mycket. Vi skyllde med all rätt på nervositet, att det blev helt suddigt i hjärnan och att vi började sluddra. Ramin gick tillbaka till musiken men...vad hinner man egentligen göra på 10 minuter? Nada.
Allt det här betyder alltså att jag, Fanny Johansson, har skolkat för första gången i mitt liv! Och jag inte ens dåligt samvete! Nej, vi gick istället och la oss på några bänkar för att sedan gå till NO:n. Väl där skulle man bara pricka av sig och sedan kunde man gå hem. Men för att göra det lite roligare skrev vi ett meddelande på tavlan till Olle; "Fanny och Marika, 9int, var här på NO:n, onsdag eftermiddag. Tyvärr var ingen här och prickade av oss. Vi var 5 minuter sena men våra föräldrar kollar ändå inte Skola24".
Någon sa att man ska vara ärlig.
Vi ändrade även texten "Eget arbete enligt tidigare instruktioner. Ni får kolla om det finns datorer tillgängliga. Jag finns i sal 205 // Olle" till "Barnarbete enligt tidigare instruktioner. Ni får kolla om det finns kondomer tillgängliga. Jag trivs i sal 205 // Olle".
Ingen risk att han misstänker oss, det är alltid Ida som får skulden.

Inga kommentarer: