torsdag 9 april 2009

Barnprogram

Förlåt att jag tjatar om min sabla barnprogram men jag kan inte hjälpa det. Igår satt jag och satanistsyrran och kollade på alla avsnitt av Greveholm till 10 på kvällen. Mamma var på kören och i och med att Tuva är ledig idag "behövde hon ju inte gå och lägga sig FÖR tidigt". Visst visst, sa jag men när mamma kom hem blev hon arg för att Tuva varken sov, hade pyjamas på sig eller hade borstat tänderna. Men what the heck, jag är ändå världens bästa barnvakt så det är väl skit samma om ungen somnat eller inte.
Det roliga med julkalendrarna från 90-talet är att humorn funkar även för vuxna. Ett exempel är när Mamma Astrid frågar spöket Staffan:
- Ja jag är tandhygienist jag. Vad gör du för något då?
- Hmm...jaa... alltså...jag har precis slutat.
- Jaha så du är pensionär!
Sådan humor gillar vi.
Och kan ni gissa vad som pågår just nu? Jo Fanny 15,5 år tittar på Pokémon 2 med Ludde Lillkusin. Haha det måste vara en av de bästa filmerna som gjorts. Förmodligen är det för att jag älskar exotiska miljöer i tecknat som Pokémon är så fanastiskt. Sedan var ju Pokémon mitt liv under flera år. Är jag töntig? Det menar du inte...



Det roliga är att jag fortfarande kan alla repliker.

3 kommentarer:

ebba sa...

that sucks.. jag vill också ha tröja! dumma urban! ._.

bella sa...

mysteriet på greveholm är ju bäst :D haha

Fanny sa...

Framröstad till bästa julkalendern ever både 1999 och 2007:)