fredag 17 april 2009

Jag dog inte av sorg

Idrotten blev inte så tråkig trots allt. Anledningen till att vi var uppe i skolan var att fysen var utbytt mot trampetthoppning och det är ju lite roligt. Speciellt ställningen vi byggde upp av plintar och bänkar för att få upp hela landningsmattakonstruktionen i luften. Jag och Kizette de la Mancha fick hålla i uppvärmningen och ni kan ju gissa hur det slutade- jag skrek åt folk att sätta sig ner och hålla käften för annars skulle jag slå in tänderna på dem och Lizette sa "vi tänkte köra kramkull...aa...", lite blygt så där. Jag gillar att vara in charge, att ha en giltig anledning till att vara jävlig och tvinga folk till saker. Funderar på att bli statsminister men risken finns att Sverige blir en diktatur. Jag är den nya Mao. Haha nej då, jag tror inte kommunistpottfrilla är min grej. På idrotten kan jag däremot bestämma. Förstå bara inte hur någon vågar ge mig den makten. Lektionen slutade också med ett prata-strunt-med-läraren-snack, alltså gick jag inte miste om det heller. Jag berättade att berget ovanför Ekvallen var fullt av ölburkar och att det var ett av Gustavsbergs alkistillhåll. Sa även att folk brukar sitta där uppe och titta när det spelas bandy. Vi kom fram till att, jaa, det är ju gratis.

Inga kommentarer: