lördag 11 april 2009

Glad påsk

Eller något sådant. Det enda som är någorlunda bra är alla påskägg man får, och att Jesus uppstod såklart... Bah, snicksnack. Jag förstår inte varför vi fortfarande envisas om att fira påsk, hur många är det som vet VARFÖR vi egentligen firar? Och om man nu vet det, bryr man sig? Ett jävla jippo är vad det är. Men inte värre än julen och det är jag glad för. Huh att behöva köpa julklappar två gånger om året. Plus att påskklappar låter fånigt.
Nu låter det som att jag är anti allt vad traditioner heter men så är inte fallet. Jag tycker bara att vi kanske ska se över vad vi faktiskt firar och börja fråga oss om det är något som jag som person kan stå för. Kan du det, sure- good for you. Men annars, nää.

Om ni undrar så har min förkylning inte blivit bättre.

Inga kommentarer: