måndag 13 april 2009

Just ja hörrni

Imorgon är det skola igen och jag berätta att jag aldrig längtat till skolan så mycket som nu efter ett lov. Jag brukar annars ha en sjuk separationsångest när det gäller...hmm...allt. Fredagar är hemska, då är ju skolveckan slut. Söndagar är också lite tråkiga, det var ju trots allt lite skönt att vara ledig. När pappa nu slutat på brandstationen här på Värmdö efter en herrans massa år och istället börjat jobba i Täby känns det lite sorgligt. När tandkrämstuben tar slut blir jag lite ledsen i ögat och samma sak efter en veckas scoutläger. Den värsta skiljsmässan står jag dock inför- 9:ans skolavslutning. Separationen från klassen sedan 5-årsgruppen. Men ska jag vara ärlig är det de sista tre åren som varit de bästa. Det underbara från tidigare år är minnena och sakerna vi upplevt tillsammans. Tänk då att den här tryggheten bara slits ifrån dig. Det suger. Jaja det här är i alla fall anledningen till att jag älskar skolan. Läs Fridas inlägg så förstår ni mer.

Inga kommentarer: