måndag 20 juli 2009

Det bidde inte Mariefred

Det bidde Strängnäs. Mest för att Gripsholms slott är stängt på måndagar och att jag ville titta på domkyrkan och jag tror ingen av de andra ångrade att det gjorde som jag ville. Hela området runt kyrkan var otroligt fint så det tycker jag att ni ska besöka någon gång när ni växt till er och upptäckt att historia och kultur kan vara mer intressant än vilken version av sitt sliskiga ansiktsuttryck Robert Fucking Patterson gjorde åt fotograferna just i dag. Synd bara min tröga hjärna inte tryck in fler latinska ord än, det blir lite klurigt att lista ut vad som står på grejerna inne i kyrkan när man bara fattar vart tredje ord. Men tänk, om tre år har jag läst både Latin A och Latin B! Det gillar vi.
Problemet med Strängnäs var att det inte fanns en enda vettig restaurang som var öppen. Tilläggas kan att det var gaaanska mycket turister på plats och att det var en högsommardag mitt under Svenssons semesterperiod. Men visst, folk nöjer sig säkert med kebab och flottiga pizzor. Det slutade med att vi brände hem på E18 (en väg, inte något gift i maten) och åt på Telegraf.

Inga kommentarer: