lördag 4 juli 2009

Grattis!

Till mig. Jag fyller ju i och för sig år om 7 dagar men vi köpte en av mina presenter i dag. En skinnväska, jajemensan! Hittade två stycken inne på Accent i Forum men de var i syntet vilket mamma tycker är halvt värdelöst. Hon sa att hon hellre köper en riktig som håller. Gick in på/till Fossil och fick se att väskan jag kollade på för ett tag sedan fanns kvar. En enorm jäkel i mörkbrunt skinn. Hade för mig att den inte var så dyr och tittade på prislappen. Mamma blev glatt överraskad. Visst, det var mycket pengar men "inte för italienskt skinn", som tjejen i butiken sa.
Provade att hänga den på armen och fick nästan stå på tå för att se mig själv i spegeln. Så stor är den. Men det är nog en vanesak. Provade att knipsa på den långa remmen och då såg det helt normalt ut. Det är nog en bra storlek, om man tänker på vad jag ska få plats med i höst. Idrottskläder, innebandygrejer, skolböcker och datan. Det är ju inte så där jättemuntert att släpa på en stor trunk inne i stan. Plus att det är en bra storlek som handbaggage när man flyger. Inte för att jag flyger en gång i månaden men ändå.
Som vanligt ska mamma tönta sig så jag får väskan när jag fyller år. Här är lite bilder (det går frammåt), tagna med världshistorien knäppaste kamera. Observera hur skickligt jag skymmer ansiktet.

Inga kommentarer: