måndag 20 juli 2009

God natt

Går nog till sängs snart. Imorgon är det utflykt som gäller. Nörden i mig ska få sitt så förmodligen blir det något slott, hoppas på Gripsholm och Mariefred. Väldans mysigt ställe vad jag kan komma ihåg. Eller nej, där ljög jag, sist jag var där tyckte jag att gamla dammiga stentorn var mördartråkigt och så fick jag en av de 101 dalmatinerna i ett kinderägg. Jag tror i och för sig inte att det fanns 101 stycken att samla på sig men det fattar inte 5-åringar. Men NU tycker jag förmodligen att det är sjunde himlen. Åhh vad jag ska köpa nyckelringar. Och apropå det! Ni vet när jag sorterade alla min nyckelringar? Mitt i arbetet ringde mamma:

- Vad gör du?
- Sorterar och märker upp nyckelringar.
- Vaa!? Skojar du!?

Då visade det sig att det var just därför hon hade ringt. Tydligen hade det legat en nyckelring i en teburk från The English Shop som hon köpt. Mammor, hur kan de veta allt? Tur då att jag inte har några problem i mitt liv utan kan koncentrera mig på väsentligheter som nyckelringar, att prata med mig själv och lyssna på samma låt i två veckor.

Inga kommentarer: