lördag 25 juli 2009

Kvarnbergsskolan of witchcraft and wizardry?

Det här är bara roligt om ni har någon koll på Kvarnbergslärarna och har sett Harry Potter-filmerna. Just som jag satt där och stirrade mig glosögd på Halvblodsprinsen kom jag att tänka på att vissa karaktärer är kusligt lika mina gamla lärare på Kvarnberget. Den första jag reagerade på var Minerva McGonagall. Är hon inte världens bästa Lena Sjögren upp i dagen? Det tyckte i alla fall jag och Lizette. Den andra var professor Trelawney som genom hela filmen fick mig att tänka på spanska-Katarina. Lite sådär väck och speciell av sig, men ändå en bra lärare.



Den tredje var däremot lite svår att placera. Det är Luna Lovegood jag pratar om. Satt där och undrade och funderade och så kom jag på det- Jessica såklart! Bildläraren! Haha så jäkla skön, väldigt mycket...estet. Lite flumflum hippie men som ändå vet vad hon snackar om och är himlans trevlig. En person som man helt enkelt inte kan tycka illa om (och speciellt inte när man har fått ett MVG).

Den sista look a lik:en är professor Sprout och min mellanstadielärare Satu. Där snackar vi klonade blåbär.
Så roliga är mina biobesök. Skolan vill liksom inte lämna min hjärna.

3 kommentarer:

jennieeeee sa...

haha ååhh. om man ändå hade dom lärarna..:( come home beatch! juste haha, jag är helt cp. satt och väntade dag efter dag på att det skulle komma ett nytt inlägg, det tog drygt en vecka för mig att komma ihåg att dom skulle komma innan det inlägget om din far.. smartass:)

Fanny sa...

Hahahahaha du är bäst! Helt klart världsbäst! :D

harry sa...

P
fast PA är bäst