lördag 25 juli 2009

Tvätt

Sitter förmodligen fortfarande mitt ute i ingenstans med 600 andra töntar, om jag inte råkat dricka T-röd och just nu magpumpas på Falu Lasarett vill säga. Kanske spöregnar det, inte vet jag såhär en vecka i förväg. Vad jag däremot vet är att det är fasligt roligt att tvätta kläder. Och stryka dem också för den delen med det var ingen nyhet. Och för att inte tala om maktkänslan över att kunna ha rena kläder när jag själv vill och inte när mamma. Om hon ska tvätta envisas hon med att ta med allas kläder, vilket mammor gör på grund av ekonomiska, praktiskt och miljörelaterade skäl. Men inte jag, jag tvättar utan problem en halvfull maskin för att sedan kunna gå runt i nystrukna, varma och sköljmedelsdoftande tygstycken och vara stolt över mig själv.

Inga kommentarer: