torsdag 16 juli 2009

Film

Torsdag i dag? Är det väl? Jo, jag tror det. Vad har jag haft för mig då, undrar ni till den grad att ni vid det här laget fått flertalet psykbryt. Svar, jag har tittat på film. Två rättare sagt. Benjamin Button och Elizabeth. Den första. Båda med Cate Blanchett och jag står fast vid att det är planetens bästa skådespelerska. Kan ju säga att den förstnämnda filmen inte hade varit i närheten av av vad den är utan henne. Visst, Brad Pitt är ju drop dead gorgeous men problemet är att han är just Brad Pitt och att det blir svårt att se honom som en rollkaraktär. Cate Blanchett däremot lyckas på något sätt alltid gå in i personen hon ska gestalta. Även om jag nu sett två helt olika filmer med henne på två dagar tänker jag inte på att det är samma människa. Nej, henne gillar vi. Henne och Reese Witherspoon såklart.

Inga kommentarer: