torsdag 23 juli 2009

Upp med tuppen

Var var som gällde imorse. Först i väg med pappa till veterinären. Ja alltså, hundarna skulle vaccineras för hundraåttioelfte gången den här månaden. Inte pappa. Han körde bilen. Jag var mer med som moraliskt uttråkat stöd. Dessvärre är den sanna anledningen att jag sedan skulle vidare till Björknäs för lite kårpackning inför lägret på söndag och inte orkade åka buss till Gustavsberg.
Åkte till Björknäs yadayadayada blablabla och så frågade Ida om vi skulle dra en snabbis till Forum. Hade nämligen tagit på oss att fixa knallrosa diskborstar från Lagerhaus. Huh, tyska är fan inte fint. Så på den vägen var det. Kom därifrån med ett par nya jeans från Mango (grejen är att jag hittar passande jeans ungefär en gång om året så det är lika bra att slå till när det finns), tre knallrosa diskborstar as we had promised, en sådan där smartig outdoor-handduk som inte tar någon plats och som är snabbtorkande, tre tomma shampooflaskor att fylla, 25 tomma DVD-skivor att ge till Mathias som mer än gärna laddar ner film åt mig och sist men inte minst en överraskning till lägret- ett knallrosa bestickställ. Japp, allt är rosa. Även bordet och matgrejerna.
Är nu hemma och har haft världens jävla framförhållning. Jag, Fanny, har packat hela (nästan) väskan- och vi åker inte förrän på söndag! I vanliga fall är det panik dagen innan, tvättmaskinen går på högvarv och mamma är en förbannad bitterfitta. Men inte i år. Mamma är på sjön, lååångt här i från. Det gillar vi. Det fina är att jag lyckats packa bättre än någonsin samtidigt som jag använt dubbla uppsättningar i och med att vi är borta i två veckor. Allting i och utanpå en enda väska. Jag är bäst.

Inga kommentarer: