fredag 17 juli 2009

Hairy Potter

Potter var det ja, på Sergel. Vad jag tyckte? Att den var grym såklart! Förstår inte att den fått så dåligt betyg av diverse tidningar. Det jobbiga är att man får värsta abstinensen nu och vill ha ännu mer! Gosh, ska jag kunna hålla mig till nästa år? Får ta och läsa om böckerna tror jag. Vi kom dock på att filmerna glider mer och mer i från böckerna vad gäller handlingen. Men vad fan, jag gillade det.
Efter bion stannade jag, Lizette och Mathias kvar och vandrade guate upp och guate nér (som man säger på östgötska, uttalat öschötska) på Söder. Först fick vi för att se ännu en film men så var vi lite sega och missade precis insläppet till Woody Allens nya, Whatever Works tror jag den hette. Efter det, i jakten på ett bra matställe, lurade jag upp dem till min nya skola. Grejen var att jag inte hittade den så det var bara att gå ner igen. Det hela slutade med att vi satte oss på Coffeehouse by George. Satans tråkigt men ändå inte.
Jo just det, vi var inne på Åhléns filmavdelning bra länge också! Det blev på något sätt också ganska roande. Jäkligt kul att snacka film med Mathias faktiskt. Något jag kan rekommendera.

Inga kommentarer: