lördag 26 februari 2011

Attraversiamo

Jag och Marika ska köra hardcore inlärning av basic italienska tills vi åker i sommar. Funtar på att springa bort till farmor och hämta allt hon fick för några år sedan när hon fick ett ryck om att lära sig italienska. Annars då? Jo men vi övningskörde lite förut. När vi skulle gå ut till bilen skrek Tuva "VILKA SKA JAG RINGA FÖRST? POLISEN ELLER AMBULANSEN?". Hon har humor, ungen. Det gick bra, om ni undrar. Fick lite smått panik när jag i en snödrivig och smal korsning fullparkerad med bilar fick möte med 1. två personbilar modell större 2. en gigantisk sopbil som skulle vända just precis där 3. en fotgängare med hund, precis efter en nerförsbacke. Då känner jag att det är okej att bli nervös. Starta i uppförsbacke gick fint och mamma tyckte att jag nästan höll hastigheten, fair enough.

2 kommentarer:

cicci sa...

niceee :D HAHA skön lillasyster, men jag tror du är bra på att köra :D

Fanny sa...

Hon sa "glad påsk" när Linda Bengtzing sjöng förut :D