söndag 27 februari 2011

Dag 14, 15, 16 och 17

14. En bild på mig själv för ett år sedan: Ingen på den här datorn och Facebook orkar jag inte leta igenom. Ni vet hur jag ser ut, tänk er en fulare version av det- voilá!

15. Någonting jag ångrar: (Pappa smsade nyss och sa att de har landat i Dubai, sa åt honom att säga till Muminmamman att hon ska ta på sig burkan med en gång.) Oj vad svårt, det finns nog inget i mitt liv som jag gjort och som jag har konstant ågren över. Visst har jag ångrat under kortare perioder precis efter de där lite sämre valen, men allt har uppenbarligen turned out fairly good ändå och vad ska jag då ha ångest över? Jag kan inte heller komma på något som jag ångrar att jag inte gjorde. Hmm...alltså egentligen, så är det jävligt fånigt att ångra saker i efterhand. The past doesn't change just because you wrap the present nicely (det där ordspråket var bara så jävla bra, det ska jag både mynta och patentera!). Något jag däremot är rädd för är att jag om några år kommer ångra att jag inte spenderade all möjlig tid med mina äldre släktingar när det fortfarande fanns där. Det finns så mycket man kan lära sig, bara man lyssnar och frågar efter mer. Hade jag inte gått till farmor den där eftermiddagen hade jag aldrig fått namnen på mina släktingar i USA och vem vet, kanske kommer jag någongång släppa alla farhågor och maila de jag har hittat på Facebook och med lite tur (ganska mycket) skaffa gratis boende i USA för all framtid. Om vi inte ska bowla imorgon så ska jag gå till farmor, ja, det ska jag.

16. Innehållet i min väska: Mobil, plånbok (med alla kort man behöver för att överleva), nycklar, iPod + hörlurar (som jag fortfarande inte fått in snitsen på att vika ihop på ett effektivt sätt), busskort (vad säger folk som inte åker buss utan bara tunnelbana eller pendel?), Rosebud, annan läppsak, trasig penna, skåpsnyckel och skräp.

17: En person jag vill byta liv med för en dag- och varför: Någon som inte är tillnärmelsevis lika lyckligt lottad som jag, för att uppskatta allt lite mer. Förstår ni vad hemskt att byta liv med någon som har det så jävla mycket bättre och sedan tvingas tillbaka till sitt vanliga gråa sketna liv? Huh.

Inga kommentarer: