fredag 18 februari 2011

Dag 8- En dålig vana jag önskar att jag inte hade

Vet ni, jag tror inte på sådant där. Vet man att man har en så pass dålig vana att man får krupp så brukar man ju ganska fort vänja sig av vid den, right? Kanske inte om det handlar om tvångstankar (för det har jag haft, huh hemska tid) men bara simpla dåliga vanor. Förra veckan till exempel, då kom jag på mig själv med att hela hela hela tiden avbryta folk och fylla i deras meningar. Inte för att jag inte orkar lyssna och vill påpeka att jag förstår så pass mycket att det inte behöver fortsätta, utan snarare tvärtom- för att jag vill bekräfta att jag känner och tänker precis likadant! Fy fan, jag måste vara så jävla jobbig. Jag insåg detta och hatar mig själv för det, det fina i kråksången är dock att jag nu varje gång kommer på mig själv och håller käften och säger åt den andra att fortsätta, om den nu slutat prata på grund av min hysteriska medhållning.
Summan av kardemumman- don't learn to live with bad habits, kill them. Brutally.

Inga kommentarer: