tisdag 8 februari 2011

Taking grateful things for granted

Nu för en liten stund sedan kom jag på en ny sak jag ska göra varje dag, nämligen att komma på alla småsaker i vardagen som jag faktiskt blir glad av, hur små och osynliga de än är. Jag känner ju i och för sig någonstans inombords att det här inte är första gången jag kommer på att jag ska göra det här varje dag men vad fan. Så här på rak arm kan jag komma på fem saker som givit min dag lite guld i kanten.
  1. (Absolut inte för att skryta men) jag fick bäst resultat på engelskaprovet med 14/16 då det dessutom bara var åtta stycken som klarade 8 poäng (gränsen för G) och uppåt. Jag är även glad för er andra som fick bra, icke att förglömma!
  2. Hyn på mina skulderblad börjar bete sig normalt efter flera år av vulkanutbrott och hiroshima-bombnedslag.
  3. Jag joggade tre varv runt planen på träningen och det var länge sedan jag log så mycket. Inte blev det sämre när jag fick agera back med klubba i hand under en övning- åhhhhhhhhh ge mig mer!
  4. Att jag har jävligt roliga vänner. Sara lindade bland annat in mitt huvud i bandage och myntade uttrycket "Asså korsbandsskador är ju hur vanligt som helst, det är som snorkråkor".
  5. Här ska det då vara en sak till och jag lovar att säga till när jag kommer på den. En kvart senare: Jo, jag bokade in några jobbpass i mars imorse! Varför det är bra? För att jag av någon anledning får ångest innan jag ska jobba trots att det alltid går som en dans, fight the fear liksom. (Haha var det inte lite lagom ironiskt att jag fick in orden dans och fight the fear i samma mening?)

Så, det var dagens fantastic five.

Inga kommentarer: