söndag 27 februari 2011

I was a small town boy with big ideas

Hemkommen. Det blev både Sickla och Forum men inga Dr.Denims så långt ögat kan nå. The Casbah i Sickla hade tydligen inte det i sortimentet utan hänvisade dit jag hänger pretty much varje lång rast när jag är på desperat jakt efter något, typ hörlurar eller saldolappar. Skrapan alltså, om ni inte läst det tidigare. Ska shoppa med Sara på fredag och hon har dyrt och heligt lovat att hon ska åka med mig dit, trots att vi ska in till city. Ska även kolla om Monki har fått in de där korta hängelsbyxorna jag spanat på i två veckor i en mindre storlek än small. Åhh vad jag vill äga dem, vad lycklig jag skulle vara(...). Annars ska jag släpa mitt ass till Monki på Götgatan, där borde de finnas.
Meeen, vad kom jag hem med idag då?
  1. En ny marinblå kavaj från Zara, 500:-. Kortare och tråkigare än den förra, men förmodligen bättre kvalitet än att den går sönder efter två månader. Har jag tur slipper jag bli arg för att mamma lämnar tillbaka den alltså. Måste byta knapp dessutom, hatar vanliga runda knappar.
  2. Virkad tröja från Zara, 300:-.
  3. Vitt linne från Zara, 100:-.
  4. Marinblåa trekvartschinos från Stockhlm/MQ, 500:-.
  5. Travel guide om Costa Rica från Akademiebokhandeln. Måste börja tagga redan nu och en bok från samma förlag (Eyewitness Travel, viktigt viktigt) om Rom fanns inte inne. Dessutom tyckte mamma att jag skulle skicka efter en intensivkurs i italienska från nätet, jävla strul.
  6. Väggskylt med texten Live Laugh Love från Chillin, 100:-.
  7. Descutan, tvål och shampoo inför operation. Svider tydligen som fan enligt experten Ullberg själv.

4 kommentarer:

Jennie sa...

Kul!

Jennie sa...

Med modeblogg alltså. Inte ofta man stöter på sådana!

Fanny sa...

Du har uppenbarligen tåkigt :)

Fanny sa...

Tååååkigt är nästan lika illa som tråkigt.