måndag 21 februari 2011

För mycket gurka, usch

Sa det nyss, för mig själv, rakt ut, med tanke på just precis ingenting. Jag har inte ätit gurka sedan igår kväll och den kände jag inte ens smaken av. Eller jo, nu vet jag varför jag sa "För mycket gurka, usch"- jag tänkte på en gazpacho som jag gjorde till förrätt i höstas. Det var verkligen för mycket gurka i, fy fan för den gazpachon. Och fy fan för maten jag nyss åt. Mamma har flytt fältet och sa i telefonen att jag kunde värma maten som stod på spisen, skala potatisen och lägg ner i *brus kraaaasch tjsiibrus i luren*. Ehh okej. Skalade potatisen, la ner i kastrullen med sås och slängde ner den steka falukorven. Tryckte upp värmen och väntade. Kände på tempen och hällde upp geggan på en tallrik.

Jävla tur att jag lärt mig tycka om pepparrotssås kan jag säga er, för pepparrot- det smakade det.

Kokt potatis är förresten den mest osexiga maten som finns.

Inga kommentarer: