fredag 18 februari 2011

Kompetens

Fy fan vilka proffs! De på Artrokliniken alltså, inte de sjukt otränade brudarna som brände fett (fett som vi egentligen inte har) på gymmet för några timmar sedan. Kom dit, möttes av överläkaren med ett glatt humör och en satans kunnighet. Fick strippa lite, hon kände på knät och sa sedan att artroskopi är enda sättet att få veta vad det egentligen är för typ av skada på korsbandet. Man kan även städa upp lite skit inuti ledkapseln som hon trodde är orsaken till att jag inte har optimal rörlighet. Tog på mig byxorna, satte mig på stolen och möttes av orden "Ja men då bokar jag in dig som prio ett-fall och så blir det operation inom två veckor". TVÅ VECKOR? Hallå? Så fort kan det ju inte gå? Men jo, apparently. Så titthålsoperation it is! Coolt va? Haha jag tycker att det är skitballt.

2 kommentarer:

anna sa...

heja heja hoppas de ordnar sig :)

Phanny sa...

Haha det hoppas jag med, även om jag aldrig kommer bli en lika bra spelare som du! ;)