onsdag 30 mars 2011

Hurra hurra hurra

Macen åker buss för första gången (haha jag skrev att den åker data för första gången) i solskenet och det tycker jag att vi firar med några glada rop. Att det däremot är fem fucking minusgrader och att jag därför vägrade ta med mig solbrillorna är inget att hurra för. Dagens stora grattis går dock inte till mig och mina lustigheter, utan till Mathias som fyller 18. Ska leta fram någon bild när jag kommer hem ikväll från något av mitt och Filippas kalas så får ni se en femårig Mathias, väldigt roligt det med.
Nu ska ni få den där bakgrundshistorien till den här bilden som jag lovade er för länge sedan. Jo, de där glasögonen hade flugit av hans ansikte minst tre gånger om dagen i jag vet inte hur många herrans år. Månadsskiftet april-maj 2009 åkte världens bästa klass 9int till London på klassresa och första kvällen får sig glasögonen en lite flygtur. Och gick sönder. Mitt på Oxford Street. Till saken hör att Mathias är näst intill halvblind utan glasögon så att gå utan i fyra dagar var inte att överväga- därav den fina Harry Potter-tejpningen.

Inga kommentarer: