fredag 18 mars 2011

Sluta räk(n)a

Jag har slutat tänka "Åhh snart är det fredag". Inte dagen innan, inte två dagar innan och inte lördagen veckan före. Förmodligen för att jag har insett hur jobbigt det blir att bara få det man vill ha en gång i veckan. Fyll resten av tiden med så soliga (haha det skulle stå roliga men we'll go with soliga) saker som möjligt och snart kommer man förstår att alla dagar har sin egen portion charm som man kan utnyttja. Idag råkar det ju i och för sig vara just fredag, men som nu till exempel- jag sitter och äter upp ett flingpaket och försöker få mamma att svara i telefonen. Det är ju charmigt, visst? Försöker fundera ut vem jag ska be om (kränga på) pengar till middag innan bion. Mormor tror jag.

Men ja, om någon timme drar mongona på bilden iväg och tar reda på hur många lingon det finns i världen.

Inga kommentarer: