tisdag 1 mars 2011

Vad har ni gjort i dag då?

Jag har:
  • Haft på mig det absolut snyggaste på länge- blå sjukhuskimono med skärp i midjan, vita långa nät till strumpor och blåa skoskydd på det. Imorgon kommer förmodligen en bild på dagens outfit.
  • Jag har, samtidigt som jag försökt läsa mig igenom delen av min bok som handlar om hinduiskt meditationsskit, genomlidigt den värsta halvtimmen i mitt liv. Så. Tråkigt. Det var så tråkigt att få ligga och vänta på att få rullas in till operationssalen att jag nästan började gråta, för att jag inte visste vad jag skulle göra av mig själv. Behöver jag nämna att jag blev arg på boken och bestämde mig för att somna i 20 minuter?
  • Blivit ompysslade av en sjuksköterskastudent som inte visste varför jag fick dropp. Hallå, till och med jag vet varför man får dropp när man inte ätit eller druckit sedan halv tio kvällen innan.
  • Fått den sjukaste smärtan i handen och armen när de körde in sömnmedlet (morfin månne?) genom kanylen.
  • Gått från klarvaket tillstånd till blackout. Jag kommer inte ihåg när jag höll på att börja somna.
  • Legat på uppvak och haft det chillaste minuterna i mitt liv.
  • Lurat narkosläkaren att jag inte vare ett dugg yr för att få gå därifrån så fort som möjligt.
  • Blivit av med ärrvävnaden som växt sig stor, stark och envis i mitt knä och som förhindrat rörligheten.
  • Fått veta att halva korsbandet är av och att det kan hända att vi måste göra en ny operation om tre månader, vilket i sin tur skulle innebära att jag får spela innebandy lagom till nästa år (jag får ångest och börjar gråta när jag tänker på det).
  • Slappat bort resten av dagen hos och med Jennie. Imorgon åker vi och gör Solna ofarligt.
  • Skyllt alla dumma kommentarer (läs: att tacka nej till en tredje produkt när det är tre för två) på att jag faktiskt fick narkos imorse.
  • Gått på kryckor fast att jag inte behöver. Ont har jag definitivt inte i knät, så jävla skönt.
  • Klarat min första narkos utan att må illa- applåder för fan.

Jag känner att det här inlägget kan vara kul att läsa för mig i framtiden så det viktiga var att få med så mycket som möjligt. Puss, hej och god natt, jag mår bra oroa er inte och tack för alla som smsat och frågat hur allt har gått- man blir gladare än man kan tro.

Inga kommentarer: