lördag 12 mars 2011

I can hear the Earth in orbit

Varför, varför, varför får jag en sådan prestationsångest när jag ska jobba? Varför tror jag att allt kommer gå åt helvete när jag gjort exakt samma sak 50 gånger förut? I morgon är det dessutom söndag vilket innebär att tidspressen inte existerar överhuvudtaget och jag har av någon anledning gjort en lista över i vilken ordning jag ska göra allt trots att det sitter i ryggraden. Jag ska vara där en halvtimme innan istället för tjugo minuter, bara för att kunna schabbla till det hela utan att brukarna får sin mat för sent. Måste verkligen skaffa en lugnare inställning, det kan ju inte finnas en positiv sak i att vara så här neurotisk. Inte blev det bättre av att jag drömde att allt fuckade sig och vaknade upp och mådde som en ihjälskrämd höna. Nej hörrni, nu ska jag tänka på hur pass mycket bättre knät har känts efter att jag tränat de senaste dagarna, hoppet stiger om utebliven operation och det är helt underbart. Det ska jag tänka på, så fort hjärnan flyter in på andra tankar.

Inga kommentarer: