onsdag 23 mars 2011

The sound of frozen grass, that summer died so fast

Självklart ska Internet bete sig jävligt illa när man skyndat hem för att lyssna på EP:n bara för att märka att det enda man fick ut av de första minuterna var frustration. Men, den som väntar på något gott... Det fungerar och det låter fantastiskt. Från början till slut. Underbara underbara artist. Han ska tydligen spela på Radiohuset på fredag mitt på dagen- gratis inträde, först till kvarn. Hade jag inte bokat in lunch med mupparna då hade jag skolkat och tagit med mig Bravo (och dig Slemmet men du kan inte) dit. Jag börjar nästan gråta för att femte låten, Stains, är så fin. Snart är det sommar och då borde mänskan boka in någon konsert i Stockholm. Och med tanke på sommar- jag sitter i mina finfina snickarbyxor/hängselshorts/dungarees och väntar på att det ska bli varmt nog att ha på sig korta byxor på dagarna. Annars klagar jag inte, fick börja med sidohopp på sjukgymnastiken (tänk er känslan av success), nybryggt kaffe när jag kom hem och en perfekt apelsin och en ännu mer perfekt avokado uppskurna.

Inga kommentarer: