onsdag 23 mars 2011

I've been down this road before

Internet är fortfarande ett swein, min aggression gentemot Tele2 är nästan i klass med det mot SL igår kväll. Klockan är cirkus halv sju och vid åtta släpar jag mitt lazy piece of ass till gymmet, innan det är det dock hardcore-matteplugg som gäller. Måste verkligen sätta de där VG-kriterierna för algebran när vi får en andra chans i och med quadratic functions-provet på fredag. Åh vad jag hatar algebra, av hela mitt hjärta. Eller, egentligen hatar jag mig själv för att jag inte är bra på matte. Jag förstår allt, problemen börjar när jag själv ska komma fram till lösningen. Det där med att välja rätt metod och tänka i flera steg är liksom inte min starka sida. Inget man kan plugga sig till heller känns det som, tyvärr. Jag får kanske acceptera att jag suger åsna på matte och att det är okej att det finns folk i klassen som är bättre. Även om det tar emot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Plasthalvfinnen,

Det är tråkigt att läsa att du är arg på Tele2. Om det finns något du önskar hjälp eller svar på får du gärna mejla mig på michaela.lindell@tele2.com.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.