fredag 4 mars 2011

It's raining men

Fan vad fint väder det var imorse hörrni, sol, sol och ännu mera sol. Åkte bort till sjukgymnasten vid tio och blev lite smått utskrattad när jag förklarade att jag sort of inte har haft tid att ta det lugnt och legat med benet i högläge efter operationen. Få en helkroppsknäckning av Anders hann jag också med, ryggen och bäckenet lär ju vara lagom snett efter att ha haltat i två månader. Mötte upp Sara efter det, precis till att solen gått i moln och vinden börjat tillta. Skitbra. Åkte in till stan, var lite arg på regnet, tänkte att I ain't gonna sing no Hallelujah och köpte allt jag skulle- ett par nya Dr. Denim och Idas present till imorgon. Ett halsband från Zoul och MQ fick också följa med hem. Nu börjar Spotify strejka och jag känner på mig att det har att göra med att datan gnisslade igår, skitläskigt. Måste köpa en extern hårddisk innan den kraschar och alla bilder försvinner. Gick hem till farmor och åt lite, fick med mig en knapp till kavajen och hamnade här i sängen. Så himla skönt, börjar känna av knät och funderar på om folk ändå inte har lite rätt med det där om att man ska ta det lugnt när andra pillat inne i benet på en. Åhh, i dag kändes det dessutom lite lättare psykiskt, äntligen förstod jag att jag sitter i en ganska bra sits ändå. Anledningen till att de varken sydde ihop korsbandet på en gång eller bokade in en ny operation direkt är att chansen att jag inte kommer behöva göra ett nytt ingrepp är ganska stor om jag sköter träningen. Hade den chansen inte funnits hade de inte låtit mig gå i 6-8 veckor bara för att vänta och kolla om det faktiskt funkar med ett halvt korsband. Chansen är stor, det var bara det jag ville höra. För visst låter det roligare att vila två månader från och med nu än 9-12 månader?

Inga kommentarer: