torsdag 20 januari 2011

Be your own doctor

Idag har jag lärt mig tre saker.
  1. Det heter menisk och inte minisk.
  2. En av mina är förmodligen trasig.
  3. Försök aldrig vara din egen doktor.

Ja, det var vad sjukgymnasten trodde i alla fall så hon skrev en remiss till läkaren jag ska tillbaka till på måndag att he better send me to the MR. Nu har jag alltså bestämt mig för att det är en trasig menisk jag har dragit på mig och inget annat och det är ju faktiskt inte så dumt, för enligt Dr. Sara som är dotter till Dr. Jan Ullberg så är meniskskador de bästa vad gäller rehabilitering, dessutom lät sjukgymnasten väldigt lugnande när jag frågade om det var över med innebandyn. Fast det kanske är en del av jobbet som sjukgymnast att vara en bra skådespelare, jag vet inte. Men så kom vi ju till punkten då jag fick för mig att jag kanske ska kolla upp vad en menisk faktiskt ÄR för något. Det är ju ett sådant där ord som man hör jämt och ständigt men som man inte har riktig koll på. Googlade därför och tre minuter senare satt jag och stortjöt. Okej, kanske inte stortjöt, men smågrinade. Det stod nämligen att läsa att rehabtiden kan vara upp emot sex månader om man gör ett av de vanligare ingreppen. Den andra rehabtiden var några veckor-några månader men fuck no att jag kommer ha sådan tur att jag har dragit på mig rätt skada för meniskektomi.

Som ni kanske kommer ihåg så vet jag inte ens om menisken verkligen är trasig, men jag go drama queen på en gång i fall att, "det kan ju aldrig skada att oroa sig i förtid"... Alltså, don't go to Dr. Google.

Inga kommentarer: