måndag 24 januari 2011

Och sket i skolan för det kvittar

Dagens första lärdom:
  • Det finns en anledning till varför man ska hålla sig till restriktionerna och följa instruktionerna. Säger läraren att man ska skriva en essä under två lektionstillfällen ska man inte ta hem och skriva så mycket att man sedan inte har tid nog att faktiskt renskriva allt.

Jag fick bifoga mina små A5-kladdpapper och stryka under det som var menat att vara med och numrera sidorna. Vette fan om läraren kommer lista ut hur han ska läsa allt och det är synd, för texten blev jävligt bra. Missar jag MVG:t missar jag det för att jag uppenbarligen inte är någon hejjare på att anpassa arbeten efter instruktionerna.

Dagens andra lärdom:

  • Om du ska till läkaren och kolla knät och får för dig att det är mer praktiskt att åka i mjukisbyxor, ha då i åtanke att det möjligtvis kanske kan hända att det står en kille från Handelshögskolan i Armaniskor och bara är allmänt jävla skitfräsch utanför dörren som "gärna skulle vilja ställa lite frågor om privat sjukvård" när du går ut. Matcha mjukisbyxorna efter bästa förmåga.

Det gjorde inte jag.

Inga kommentarer: