fredag 14 januari 2011

Efter regn kommer solsken

Eller ännu mer regn, om det är dåligt väder. Idag har det varit både regn och solsken. Regnet var dock ackompanjerat av ett fett jävla åskväder för min del. Åhh vad jag skrek, ut med frustrationen! Sedan kom jag på att sådana skitsaker inte ska varken förstöra för eller påverka mig, så jag satte igång med att komma på varför den här dagen är bra. 1. Jag åkte till skolan på ett annat sätt. Sättet innebar buss till Odenplan och sedan tunnelbanan därifrån istället för tunnelbana hela vägen. Måste jag nämna att jag hatar tunnelbanor eller har ni förstått det tidigare? Det färdsättet var dessutom lättare med kryckor. Och med tanke på kryckor- nummer 2. Jag kan gå mycket bättre idag! 3. Vi fick mail från Volontärresor/Kilroy Travels där det stod att de redan nu reserverat biljetter till oss i höst, vi ska bara höra av oss på måndag och se till att skicka kontonummer så har vi biljetterna till Costa Rica i början av nästa vecka. 4. Jag var duktig och lagade middagen, vid vilken jag och Muminmamman fastnade och diskuterade allt mellan himmel och jord (bland annat personligheter). 5. Nu är det helg och jag ska äta choklad, ha lite quality time med de där mupparna som envisas med att tro att de bestämmer över mig och glutta lite innebandy!

Inga kommentarer: