tisdag 11 januari 2011

Det har kommit ett brev

Det är inte bara mamma och Johan som har fått massa viktiga kuvert i posten när vi varit borta, nej, jag har minsann också fått. Tre stycken faktiskt, tre hela viktiga kuvert. Jag öppnar det första från Transportstyrelsen: åhh så trevligt, mitt körkortstillstånd, en aning efter alla andra. Då är det bara till att börja boka in lektioner och dra med mamma och pappa ut på vägarna (numera lagligt). Läser även att man får börja övningsköra med släp den dagen man uppnår en ålder av 17 år och 6 månader. Idag är det den 11 januari, idag är jag 17 år och 6 månader. Ödets ironi.
Nu ska jag öppna det viktiga kuvertet från Handelsbanken. Haha, mina kontoutdrag för 2010, det vill säga för de konton jag själv har tillgång till. Kul papper... Men ja!!! Det är ju mitt resekonto! Det enda konto som jag faktiskt är intresserad av. Det var ett kul papper! Och jag har fått hela 4 kronor i ränta! Ehh. På det andra kontot har jag fått 22 spänn i ränta. Ränta är fett fånigt.

Inga kommentarer: