söndag 10 maj 2009

Det blev inget mamma i dag

Åker dit imorgon istället. Muminmamman påpekade att jag nog inte skulle våga lämna henne ensam i det stora huset till imorgon bitti då pappa kommer hem. Så nu sitter jag här med min muta, tillika 4:e Ben&Jerry´s-burk den här veckan och hjälper folk med läxor via Facebook. Ebba ville veta vad Moderaterna och Socialdemokraterna står för och Mandy var i akutbehov av globaliseringsfakta. Men så fick hon för sig att hon skulle sova och sa att "jag kontaktar dig!". Hon är sjuk och har gått på fel medicin om ni undrar.
Tänk att det är roligare att göra andras läxor än sina egna, otur. Är som tur är snart klar med NO-arbetet som skulle varit färdigt i onsdags. Bättre sent än aldrig, speciellt när det gäller den läraren (som förövrigt är toppen). Tänkte att nu har jag ju hela helgen på mig och då kan jag lika gärna göra arbetet till ett arbete deluxe. Alltså skulle jag redan ha kunnat vara färdig men inte gjort ett lika bra jobb. Det kommer löna sig på ett eller annat sätt, and I know which. Just det! Med tanke på betyg (hehe busted), glöm inte era eventuellt ändrade gymnasieansökningar till imorgon!

Sverige leder förövrigt med 2-1 över USA. Det gillar vi.

Inga kommentarer: