fredag 8 maj 2009

VEM har trampat på en spindel?!

Shit vad det regnar ute! Ojojoj nu kommer det ännu mer. Tänk om vi vaknar imorgon bitti och huset ligger och guppar långt ute på Atlanten. Skulle ju i och för sig inte var så dumt att ta en sväng förbi typ Azorerna eller något...
Dagen har gått bra, sista halvan i skolan användes till just precis ingenting. Matten ägnades åt att berätta för läraren, tillika rektorn, om Londonresan. På idrotten efter det var det något dumt fan som börjar på R och slutar på amin som insisterade på att vi skulle leka Kamomillastad(flaggan med fyra lag) istället för att ha fys. Det är ju tyvärr så att flaggan är det absolut tråkigaste jag vet och när det då är dubbelt så många lag blir det naturligtvis dubbelt så tråkigt. Ingen verkade fatta det trots att jag låg och skrek på golvet att jag förmodligen skulle avlida av tristess. *Nu slutade det regna... eller inte.* Medan jag gjorde det fortsatte de aktiva att måtta upp avstånden för pass och fängelse och fan och hans moster och jag påpekade att hur mycket de än försöker så kommer det helt enkelt inte att bli roligt. Där med basta! De började skratta. Tur för dem.
Som sagt, en halvtimme senare står vi där, helt stilla, hela klassen. Kul? Nej. Det fina var däremot att mitt lag vann.
På engelskan gjorde vi nada tills att jag, Ramin och Marika äntligen fick göra vårt muntliga nationella engelskaprov. Sist och bortprioriterade som vanligt. Angenäma problem må jag säga. Och på spanskan lekte vi en lek som var totalt värdelös. Inget nytt i huvudet alls.
På väg till dörren hör jag Olle ropa och han frågar om det gick bra på testprovet inför nationella i fysik på tisdag. Jodå, det gick great. Han avslutade med att säga "Skriver du ett bra prov och ett bra energiarbete är det klart, och samma sak med biologin. Då är det full pott i NO."

Inga kommentarer: