torsdag 28 maj 2009

Nää

Det blev inget tidningsläsande. Jag somnade. Men så vaknade jag och slog på tv:n och fick se att familjen Simpson var i Peru. Nu är det mat! Ja i alla fall, då kom jag på, för typ åttonde gången den här veckan, att jag gärna åker till Sydamerika. Det och USA igen är "drömmarna" just nu. Europa känns lite trist, i sånna fall Italien eller Spanien igen (Spanien kan man inte få för mycket av). Australien känns inte heller så hett, ser bara en öken framför mig och djur är jag som bekant inget stort fan av. Asien lockar mig inte för fem öre framför allt inte Thailand, med undantag för Kambodja (Angkor Wat) och Borneo. Afrika är inte heller det någon turn on. USA vill jag ser mer av och då främst New York och västkusten (Los Angeles och San Francisco). Sydamerika har alltid låtit spännande, Machu Picchu i Peru eller Angel Falls i Venezuela skulle inte sitta fel.
Kan sammanfatta det hela med att det börjar klia i kroppen om jag tvingas till stränder. Vill ta vara på tillfället och uppleva det som stället erbjuder, sola kan man göra hemma.
Någon som håller med? (Ironiskt nog hade ingen kommenterat om jag inte ställt den frågan haha)

Inga kommentarer: