lördag 2 maj 2009

Veckans:

Väder: Strålande solsken och lätt regn.
Mat: Skräp, ingen kulinarisk resa inte.
Busigaste: Att ta upp min gigantiska AIK-flagga på Stamford Bridge (Chelseas hemmaarena) och fota.
Råtthål: "Hotellet". Men what the heck, vi skulle ju bara sova där.
"Fan, varför köpte jag bara ett par?": Idas örhängen från Tower of London.
Spontana sista-minuten tripp: Covent Garden.
Mest överskattade: Madame Tussauds.
Svenskkoloni: Oxford Street.
Ögongodis: Grönskande Hyde Park i solskenet.
Mest fascinerande: Stadens tunnelbanesystem, gigantisk men hur enkelt och organiserat som helst.
Ständigt återkommande irritationsmoment: Långsamma människor.
Mest lyckade och mysiga avstickare: Greenwich istället för mer shopping.
Sak som pissed me off: Rövhålen till vakter på Harrods.
"Jag är stolt över mig själv": Att jag inte spräckte mina två 50 pundssedlar samtidigt som jag köpte en jäkla massa presenter.
Orosmoment: Skulle jag klara bagagegränsen på 10 kilo på hemvägen? Jodå, 2,1 kilo till godo. Fuck.
Chock: Den svenska receptionisten.
Frukost: Min egen köpta. Det så kallade "rostade" brödet med sylt var förjävla äckligt.
Flumflum: Ida och Lizette, inga hämningar för 5 öre.
Ständigt återkommande irritationsmoment 2: Extremt små toaletter.
Omtalade skröna: Att London är sweindyrt. Bah, är man snål så är man.
Fulaste: Polisbilen som åkte upp och ner, runt runt och hur som helst i parken i Greenwich.
Upptäckt: Att britter är jäkligt stela.
Upptäckt 2: Att man skall boka ALLT innan om man åker som grupp.
Personer: Klassen såklart!
Dream coming true: Att få sova högst upp i en trevåningssäng!
Samtalsämne bland infördingarna: Svininfluensan.
Tjatigaste: "Mind the gap please". Typ, "Se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av".
Jakt: Isteet. Letade i varenda affär i hela jävla London, hittade det tillslut i Covent Garden men fick en timme senare se att det fanns på Victoria Station i den första teaffären vi gick in i när vi kom dit. Bra att jag har ögonen öppna.
Lättnad: Hemfärden, vi gjorde så mycket mer under resen än vad vi från början planerat att det kändes helt okej att åka hem.
Samlarprylar: Nyckelringar, as usual.
Aktivitet som bara jag var road av: Tower of London.
Insikt: Att vi slutade 6:an på Lär med att sätta upp en Grease-musikal och 9:an med att gå på Grease på Picadilly Theatre i London. Lite skillnad.
Insikt 2: Att jag skulle vara en fantastisk bergsget.

Tack för en underbar klassresa och 11 otroliga år!

Inga kommentarer: