lördag 16 maj 2009

Eurovision Song Contest 2009

Japp, nu smäller det. Inte för att jag är speciellt taggad (fan vad jag hatar det ordet), feber och allmänt seg är min status. Kollade på Syriana två gånger, första gången somnade jag plus att det det inte var någon textning vilket försvårar det hela när mycket i filmen är på arabiska. Fjärrkontrollen var borta. Letade igenom hela huset minst 3 gånger men det är inte lätt när man bor i ett bombnedslag likt Bagdad. Mamma hittade den tillslut som gottgöring för hennes urusla omdöme. Först tvingar hon mig ur sängen och ut i solen och påstår att jag är sjuk för att jag är ute för lite. Frågade om 1 timme igår ute i blåsten kanske inte räknas som ute och då försökte hon bara skämta bort det hela med någon värdelös inronisk kommentar. Frös som en jävla gris där jag satt i solskenet och somnade nästan med datan i knät en sisådär 8,5 gånger. Fatta att jag var förbannad på surkärringen när hon sedan säger att jag ska gå in och lägga mig. Hur ska hon ha det egentligen? Får jag sova eller ska jag vara ute?
Sedan dess har hon i alla fall varit överdrivet snäll. Det gillar jag.
Nästa bidrag är Malena! Goooooo!!!!!

Inga kommentarer: