söndag 3 maj 2009

Jävla helvete

Alltid, alltid ska jag ta sönder saker. Satt och skapade ett bildkollage med fotona från Hyde Park och tänkte när det var klart lägga upp det här på bloggen. Tryckte på "Blog this"-knappen och vips!, så stängs internet ner. Försöker trycka igång det igen men nej, det funkade inte heller. Tryckte på växla användare-knappen och inte heller den ville göra som jag hade tänkt. Stänger av skiten och när jag sedan sätter igång det hela igen kommer inte bilden på displayen igång. R*vhål. Pappa provar att ringa DELL:s teknska support men de hade ju såklart bara öppet måndag-lördag. Taru gissar på en trojan och då är det tydligen bara att köpa en ny dator. Just snyggt. Fast jag förstår inte hur de kan vara en trojan om den kom just då. Visst, Picasa är en google-tjänst men jag var ju inte uppkopplad för tillfället, det var när jag skulle posta kollaget till en annan google-tjänst (blogger) som det krångla. Vilket låter jävligt långsökt och förbannat dumt men så var det. Google är ju inte vilket litet skitsystem som helst så jag kan tycka att det här med att en trojan skulle kommit just då verkar weird. Nu är det felsökningstime här bredvid, kanske ska gå dit och visa att jag skäms.

Inga kommentarer: