torsdag 28 maj 2009

Livskunskap

Var det i dag ja. Och *badabambambambam* våran tårta vann! Japp, vår stilrena danska designdonut tog hem det hela och hade det varit en fotbollmatch hade man kunnat säga att det avgjordes på flest gjorda bortamål. Låg lika med en annan grupp men hade mer poäng på smaken, kanske för att vi hade flörtat med en av domarna. Åsa, som förövrigt är den där roliga vikarien för Stefan som jag tidigare nämnt, kom framsmygande till oss mitt i tårtbaket och sa:
- Ja ni behöver ju inte oroa er för att gruppen bredvid ska slå er vad gäller utseende.
Haha sådant gillar jag, små genuina elakheter som bara ligger där och väntar på att få släppas fria.
Nu är det Våra värsta år, dvs Married with children. Det är faktiskt lite hemskt att titta på det och se en ung Christina Applegate och veta att hon senare i livet kommer få cancer.

I alla fall, nu med två veckor kvar har vi bara en enda liten läxa till och det är att plugga till gentikprovet på tisdag. Som vi egentligen inte ens behöver öva på då vi gör som vi gjorde med evolutionsprovet i höstas. Man får ett gäng frågor/påståenden och skall sedan, med hjälp av boken, svara/argumentera/förklara/lägga fram egna tankar om det berörda ämnet. Vet att genmanipulation och genteknik kommer komma och då var det väl en himlans tur för mig att jag och Muminmamman diskuterade det en hel kväll hemma. Jag är nämligen bra på att ta andras smart argument som lätt dödar en dispyt.
Problemet med att inte ha några läxor är att jag av någon jävla anledning känner rastlöshet. Ingenting jag måste göra, ingenting som ligger och väntar. Att inte ha den här pressen på sig gör att allt känns trist, man står helt still och vad har man för nytta av det? Visst att man kan ta det lugnt ibland men, nej... Skulle kunna gå in på den där genetiksidan som Olle sa åt att besöka.

Inga kommentarer: