lördag 30 maj 2009

Fötter är bra att ha

Har förbaskat ont i ena foten skall jag tala om. Tappade en gurkjävel mitt på imorse och inte blir det bättre av att jag gått hela dagen. I alla fall halva.
Jag undrar förresten hur många 15-åriga tjejer som vrickat fötterna när de inför skolbalen lär sig att gå i de nya klackskorna? Gör man det hela till en ekvation skulle den bli x+1. Jag är alltså 1:an. Känner på mig att jag kommer komma hoppande på kryckor på balen, bara för att jag är jag. I och för sig spelar det ingen roll om mina fötter viker sig och benet står rakt upp, lederna är så uttöjda de kan bli (fuck you fru Fortuna!).
Och den sista fotnoten (jag är grym på ordvitsar), kan de inte sluta springa Stockholm Maraton? Jag får ju dåligt samvete av allt vad motionerande hurtbullar heter. Jag skulle vilja springa, men det är ju så förbannat tråkigt. Can´t help it. Det skumma var att Isabella Andersson vann, det borde alltså betyda att Meseret Defar inte var med...

Inga kommentarer: