onsdag 27 maj 2009

Satan

Vad det blåser! Har jag en riktig otur flyger datan snart i väg som Nasses halsduk den där blåsiga dagen i Nalle Puh. I och för sig har jag alltid velat flyga...
Ska egentligen ta och köra igång med bilduppgiften, skrev färdigt fråga 1 och lite på fråga 2 igår så nu är det väl halva kvar att göra till imorgon.
Dagen då. Ja, jag har nu fått hela Koreakriget beskrivet för mig in i mista detalj en sisådär 4 gånger på en timme. Så går det när 9int har chansen att välja vad de vill. 11 stycken tyckte att Vietnamkriget lät intressant och typ 7 fastnade för Koreakriget. Hade man inte mer vett i huvudet skulle man alltså kunna tro att det bara hänt två saker sedan 1945. Men så kommer vi ju där, de speciella, de utstickande, esteterna. Nej huh, inte estet men vi hade i alla fall lite bra fantasi. Shit, nu kollade jag in i solen lite för länge, får lita på att jag skriver rätt för jag ser ingenting. Dumbass.
Men what the heck, nu kommer vi vara experter på de två krigen och det är ju alltid kul att lära sig något nytt. Min redovisning blev dock inte som jag tänkt mig, blev uppkastad vid tavlan utan någon som helst förberedelse och kände att allt gick åt helvete och blev jobbigt rörigt. Fast de andra intygade och svor vid sina mödrar att det var skitbra. Sånt är livet vettu.

Inga kommentarer: